|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Narozena 25. 3. 1977
v Karlových Varech,
žije v Havlíčkově Brodě
Born in Karlovy Vary, lives in Havlíčkův Brod
Studia / Education
1991–1995 Gymnázium
Chotěboř
High school in Chotěboř
1995–1997 Střední
umělecká škola grafická, Jihlava
Secondary Art school of Grafic design Jihlava
1997–2003 FaVU
VUT Brno (prof. P. Rónai, V. Stratil)
Faculty of Fine Arts at Brno
University of Technology
Samostatné výstavy
One–woman exhibitions
1998 Beruška,
hrad Lipnice
1999
JeNTák, Café Wlapr,
Místodržitelský palác, Brno
2002 Liebe,
Kafárna, Brno |
|
|
|
Úvodní
artefakt
Text
r.
2003,106 cm x 121 cm,
tempera, sololit |
|
|
|
Ilustrace
číslo 1
Text
r.
2002, 106 cm x 121 cm,
tempera, sololit |
|
|
|
Ilustrace
číslo 2
Text
r.
2002, 116 cm x 121 cm ,
tempera, sololit |
|
|
|
Ilustrace
číslo 3
Text
r.
2002, 116 cm x 121 cm ,
tempera, sololit |
|
|
|
|
|
Ilustrace
číslo 4
Text
r.
2002, 80 cm x 100 cm,
tempera, sololit |
|
|
|
Ilustrace
číslo 5
Text
r.
2002, 95 cm x 130 cm,
tempera, sololit |
|
|
|
Ilustrace
číslo 6
Text
r.
2003, 95 cm x 130 cm, tempera, sololit |
|
|
|
Ilustrace
číslo 7
Text
r.
2003, 80 cm x 100 cm, tempera, sololit |
|
|
|
|
|
Ilustrace
číslo 8
Text
r.
2003, 80 cm x 100 cm, tempera, sololit |
|
|
|
Ilustrace
číslo 9
Text
r. 2003, 106 cm x 121
cm, tempera, sololit |
|
|
|
Ilustrace
číslo 10
Text
r. 2003, 121 cm x 106 cm, tempera,
sololit |
|
|
|
Ilustrace
číslo 10
varianta B
větší
obrázek
r. 2003, 121 x 105 cm,
tempera na umělé hmotě |
|
|
|
|
|
Ilustrace
číslo 7
varianta B
větší
obrázek
r. 2003, 121 x 105 cm, tempera
na umělé hmotě |
|
|
|
|
|
|
Jana
Besmáková
Rozsáhlá práce Mentální koláž se skládá ze 13 obrazů, z nichž
každý je proveden v naprosto jiném stylu, a složitě strukturovaných textů.
Přestože jsou obrazy suverénně namalované, rozhodně je nelze vnímat jako
autonomní díla. Malba je zběžná, podkladem je obyčejný sololit. Význam
však má celek, jehož nedílnou součástí jsou právě texty – obrazy naopak
autorka tituluje jako „ilustrace“, čímž je dokonce staví vůči textům do
podřízené polohy. Texty se většinou skládají ze tří částí (někdy existuje
k jednomu obrazu i více variant): první z nich je literárně pojatý, s
obrazem souběžný příběh, druhou tvoří strohý komentář a třetí návod ke
vnímání obrazu v podobě konkrétních instrukcí. Projekt, pohybující se
mezi realitou autorčina života a košatě konstruovanou fikcí, otevřeně
reflektuje intimní stránky jejího života, spojené s její tělesností i
psychikou, které interpretuje prostřednictvím ryze individuálních i tradičních
symbolů. Přestože zde takto vyhroceně osobní tematika působila spíše jako
přítěž, celá práce prozrazuje silnou a originální osobnost.
Marcel Fišer |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|