Narozen 22. 1. 1970 v Náchodě,
žije v Praze
born in Náchod, lives in Prague
Studia / Education
1992 –1995
soukromě u / private lessons under
ak. mal. Jiřího Kodyma
1996 – 2003
Akademie výtvarných umění v Praze
(doc. Lindovský, prof. Sopko, prof. Beran)
The Academy of Fine Arts in Prague
Samostatné výstavy
One–man exhibitions
1994
ÚKDŽ Praha
1998
Jaryn a jeho svě t/ Jaryn and his World,
galerie a kavárna v Hradební, Praha 1
(s Petrem Fialou)
1998
Jaryn a jeho host / Jaryn and his Guest,
Divadlo pod Palmovkou, Praha (s P. Fialou
a M. Šafárikovou)
1999
Posedlost Jarynem / Obsession with Jaryn,
Galerie AVU Praha (s P. Fialou)
1999
Tři / Three, Městské divadlo Český Krumlov
(s P. Fialou a M. Šafárikovou)
1999
Jaryn ve třech / Jaryn in Three,
Galerie Pod kamennou žábou
(s P. Fialou a M. Šafárikovou)
2000
Jaryn, Universität Passau
(SRN, s M. Vovsovou, P. Fialou
a M. Šafárikovou)
2001
Jarynovy cesty / Jaryn's Travels,
Komunikační prostor Školská 28 Praha 1
(s P. Fialou)
Skupinové výstavy
Group exhibitions
1997
Řetěz / Chain, DAMU, Praha
1998
Iniciace – učitel a žák/Initiation –
Master and his Pupil, Galerie Hollar, Praha
1998
Atelier Grafika, Lichtenštejnský palác,
Praha
1998
Obrácený obraz/Inverted Picture, Letohrádek Mitrovských, Brno
1999
Litho, mezinárodní výstava litografie/
International lithography exhibition, Pasov, Německo
2001
Výstava prací studentů prof. Berana/Exhibition
of work of Prof. Beran_s students. Galerie Sýpka, Vlkov u Brna
Nahoru
|
|
|
Michal Burget
Jediný klasický malíř mezi čtyřmi kandidáty
zastupoval nikoliv náhodou pražskou Akademii. V ateliéru prof.
Berana, který v 90. letech proslul jako líheň malířů dokonale zvládajících
malířské řemeslo, dovedl svou techniku k dokonalosti. Důležitou součástí
jeho práce je však i koncept, který celý cyklus šesti velkoformátových
obrazů (na výstavu se nakonec dostaly čtyři) sjednocuje. Burget rafinovaně
spojuje nespojitelné: idylickou krásu české krajiny s motivy, které
známe z akčních filmů (letadlové lodě, bojové vrtulníky), popřípadě
do krajiny vnáší absurdní prvky (dům, postavený na sloupu). Práce se
světlem, velkorysá prostorová koncepce, jemné finesy autorského rukopisu,
tedy všechny atributy staromistrovské malby fascinují samy o sobě, takže
tuto absurditu doslova maskují a divák si ji často uvědomí až
po jisté chvíli. Ovšem to platí jen u prvního obrazu - koncepční složka
Burgetových obrazů je poněkud prvoplánová, brzy se vyčerpá a rozhodně
nedosahuje kvalit malby, v níž spočívá jeho hlavní síla.
Marcel Fišer
|
|